მოსმენა / ლაპარაკი
![IDevice Icon](icon_activity.gif)
![](mosmena-laparaki.jpg)
მოისმინეთ
დიალოგები
- უცნობი სიტყვები მოიძიეთ ლექსიკონში და განმარტეთ.
- ახალი სიტყვების გამოყენებით ააგეთ 10 წინადადება
და წარმოთქვით.
-
თქვენ მოისმინეთ დიალოგი სამ ნაწილად. სწორი
მიმდევრობით დააწყვეთ (მიუწერეთ რიგითი ნომერი), ვის ეხებოდა ეს ტექსტები:
ექვთიმე თაყაიშვილი
ილია ჭავჭავაძე
სულხან-საბა ორბელიანი
- უპასუხეთ კითხვებს:
_როდის მოღვაწეობდა
ილია ჭავჭავაძე?
_სად მოკლეს ილია?
_ვინ იყო ექვთიმე
თაყაიშვილი?
_სად ცხოვრომდა
ექვთიმე თაყაიშვილი?
_რომელ საუკუნეებში
მოღვაწეობდა სულხან–საბა ორბელიანი?
_სად გაგზავნეს
სულხან-საბა ელჩად?
- მოცემულია პასუხები. მოსმენილი ტექსტის მიხედვით დასვით
სათანადო კითხვები:
_ილია ჭავჭავაძე ცხოვრობდა
მეცხრამეტე საუკუნის ბოლოსა და მეოცე საუკუნის დასაწყისში.
–იმ დროს საქართველო რუსეთის
იმპერიის ნაწილი იყო.
_ქართველები განიცდიდნენ ეროვნულ
ჩაგვრას რუსეთის იმპერიის მხრიდან.
_ილია მოკლეს წიწამურთან.
_ექვთიმე თაყაიშვილი იყო
ქართველი მეცნიერი და საზოგადო მოღვაწე.
_ექვთიმე თაყაიშვილი ემიგრაციის
დროს ცხოვრობდა საფრანგეთში.
_ექვთიმემ დაიცვა ქართული
საგანძური.
_ეს საგანძური ახლა არის
საქართველოში.
_ექვთიმე დაკრძალულია მთაწმინდის
პანთეონში.
- ხელმეორედ მოისმინეთ ტექსტი და მოყევით სამი
ქართველი საზოგადო მოღვაწის შესახებ (შეგიძლიათ დაამატოთ სხვა ინფორმაციაც).
- ააგეთ მსგავსი დიალოგი და გაითამაშეთ.
- ისწავლეთ საკომუნიკაციო სიტყვები და ფრაზები; მათი
გამოყენებით შეადგინეთ წინადადებები და ააგეთ დიალოგი:
არა მგონია...
გთხოვთ, გაითვალისწინოთ...
როგორც აღვნიშნეთ, ...
როგორც უკვე მოგახსენეთ...
ცნობილი ფაქტია, რომ...